Substancje dodatkowe w żywności – ocena prawidłowości użycia
Mikroprogram
Mikroprogram został przygotowany z myślą o osobach zaangażowanych w bezpieczeństwo i jakość żywności, kontrolę urzędową oraz nadzór nad stosowaniem substancji dodatkowych. Program obejmuje dwa zjazdy warsztatowe oraz dwa dni wykładowe on-line, realizowane w dni robocze. Terminy wszystkich spotkań zostaną podane wkrótce.
Ważne dokumenty
📥 Regulamin mikroprogramu (PDF)
📥 Oświadczenie uczestnika o akceptacji warunków odpłatności (PDF)
!!! Wkrótce rozpocznie się rekrutacja !!!
Aby przystąpić do rekrutacji, należy:
Załóż konto w systemie IRK
(Ten krok pomiń, jeśli posiadałeś już konto i korzystałeś wcześniej z IRK SGGW.)Zaloguj się do systemu IRK
Wejdź na stronę IRK i użyj loginu oraz hasła.Przejdź do zakładki „Oferta”
W menu głównym wybierz:
Oferta → MikroprogramyOdszukaj odpowiedni mikroprogram
Wybierz program z listy i otwórz jego stronę.Wypełnij formularz zgłoszeniowy
Uzupełnij wszystkie wymagane pola i zatwierdź zgłoszenie.
Instrukcja dotycząca oświadczenia uczestnika mikroprogramu
Każda osoba zakwalifikowana do udziału w mikroprogramie jest zobowiązana do:
Pobrania oświadczenia:
Wypełnienia dokumentu:
Uzupełnij dokładnie wszystkie wymagane pola (imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL).
Zapoznaj się z treścią regulaminu mikroprogramu i zasadami odpłatności.
Podpisania oświadczenia:
Dokument powinien być podpisany własnoręcznie, czytelnym podpisem.
Dostarczenia oświadczenia:
Podpisane oświadczenie należy dostarczyć osobiście do koordynatora mikroprogramu na pierwszych zajęciach.
Bez złożenia podpisanego oświadczenia uczestnik nie może brać udziału w zajęciach.

Rusza nabór do nowego mikroprogramu na SGGW: „Substancje dodatkowe w żywności”. Program obejmuje warsztaty i wykłady online.
Wykłady zdalne on-line
- grudzień 2025 – termin zostanie podany wkrótce
- 6 marca 2026
Warsztaty stacjonarne
- 13 -14 stycznia 2026
- 27-28 lutego 2026
Szczegółowe zasady rekrutacji
Rekrutacja prowadzona jest elektronicznie poprzez system IRK – Internetowa Rejestracja Kandydatów
Kryterium przyjęcia jest kolejność zgłoszeń.
W przypadku dużej liczby zgłoszeń pierwszeństwo mają osoby zatrudnione w administracji publicznej oraz organach kontrolnych.
Decyzję o zakwalifikowaniu podejmuje koordynator mikroprogramu.
Od decyzji przysługuje odwołanie do Dziekana Wydziału Medycyny Weterynaryjnej w terminie 7 dni od ogłoszenia decyzji.
Decyzja Dziekana jest ostateczna.
- 📥 Zasady rekrutacji (PDF)
Harmonogram rekrutacji
Data Wydarzenie Otwarcie rejestracji w systemie IRK Zamknięcie przyjmowania zgłoszeń Informacja o zakwalifikowaniu lub odrzuceniu zgłoszenia Wniesienie opłaty za udział w mikroprogramie Rozpoczęcie zajęć
Dane wymagane podczas rekrutacji w systemie IRK
Podczas rejestracji kandydaci zobowiązani są do podania następujących danych:
Imię i nazwisko
Data i miejsce urodzenia
Numer PESEL
Numer telefonu kontaktowego
Branża lub sektor działalności
Miejsce pracy i stanowisko
Ochrona danych osobowych (RODO)
Dane uczestników są przetwarzane zgodnie z przepisami Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych.
Warunki ukończenia mikroprogramu
Ukończenie mikroprogramu wymaga:
Przystąpienia do egzaminu teoretycznego i wykonania zadań praktycznych.
Zdobycia minimum 50% punktów w każdej części (teoretycznej oraz praktycznej).
Uzyskania łącznie co najmniej 70% punktów z obu części.
Opłaty za uczestnictwo - faktury
Koszt udziału w mikroprogramie „Substancje dodatkowe w żywności – ocena prawidłowości użycia” wynosi:
2500 zł (dwa tysiące pięćset)
Sposób uiszczenia opłaty:
- Termin wpłaty: zostanie podany wkrótce.
- Dane do przelewu:
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
ul. Nowoursynowska 166, 02-787 Warszawa
REGON: 000001784, NIP: 525-000-74-25Numer konta bankowego:
71 1240 6003 1111 0000 4943 8060 - Tytuł przelewu:
Nazwisko, Imię, Mikro_SDZ
(np. Kowalska Anna Mikro_SDZ)
UWAGA: PROSZĘ PAMIĘTAĆ O DOPISKUMikro_SDZ– BEZ NIEGO WPŁATA MOŻE NIE ZOSTAĆ ZIDENTYFIKOWANA!
Ważne informacje:
- Za datę wpłaty uznaje się dzień zaksięgowania środków na rachunku Uczelni.
- Prosimy o przesłanie potwierdzenia wpłaty na adres poczty elektronicznej 📧
- Uczelnia nie ponosi odpowiedzialności za błędne zaksięgowanie wpłaty wynikające z pomyłki uczestnika (np. błędny numer konta, brak tytułu przelewu).
- W przypadku rezygnacji z udziału w mikroprogramie możliwy jest zwrot części opłaty w wysokości proporcjonalnej do liczby przeprowadzonych zajęć (na pisemny wniosek uczestnika).
- Możliwość odroczenia lub rozłożenia płatności: W uzasadnionych przypadkach możliwe jest złożenie
Informacja dotycząca wystawiania faktur VAT za usługi edukacyjne
- Faktury VAT za usługi edukacyjne wystawiamy po dokonanej wpłacie.
- Na życzenie płatnika możliwe jest wystawienie faktury pro forma.
- Za datę otrzymania czesnego uznaje się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Uczelni.
- Faktura potwierdzająca opłatę może być wystawiona wyłącznie na nabywcę usługi (słuchacza szkolenia).
- Wpłata dokonana przez pracodawcę na rzecz pracownika nie zmienia nabywcy usługi. W takiej sytuacji na fakturze jako nabywca widnieje słuchacz, a pracodawca jako płatnik.
- W przypadku zgłoszenia żądania wystawienia faktury do końca miesiąca, w którym nastąpiła wpłata, faktura wystawiana jest nie później niż 15. dnia następnego miesiąca.
Potrzebujesz faktury VAT lub Proformy?
We wniosku należy podać dane nabywcy oraz płatnika. Zgłoszenia przyjmujemy poprzez formularz:
Prawa i obowiązki uczestnika
Uczestnik ma prawo do:
Korzystania z infrastruktury SGGW podczas zajęć.
Uzyskiwania informacji zwrotnych dotyczących swoich postępów.
Dostępu do zasobów Biblioteki Głównej SGGW.
Aktywnego udziału w doskonaleniu jakości kształcenia.
Obowiązki uczestnika:
Przestrzeganie regulaminów i przepisów obowiązujących na SGGW.
Uczestnictwo w obowiązkowym szkoleniu BHP.
Aktywny udział w zajęciach.
Terminowe wnoszenie opłat.
Informowanie koordynatora mikroprogramu o wszelkich zmianach danych osobowych.
Kontakt
Koordynator mikroprogramu:
dr Michał Tracz
Osoba ds. rekrutacji i organizacji zajęć:
dr Michał Tracz
📞510 084 088; 225 936 078
Katedra Higieny Żywności i Ochrony Zdrowia Publicznego
Instytut Medycyny Weterynaryjnej
ul. Nowoursynowska 159, bud. 24, pok. 339,
02-776 Warszawa